sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

we've got these big city dreams

1014014_1390727244526512_1043063867_n

iiks. huomenna se sitten käynnistyy. au pairit lontoossa ensimmäinen jaksohan nimittäin tulee huomenna 3.3 kello 19.30 yletv2:lla. vähän jännittää, että millaista palautetta saadaan ja pysyykö yhtä hyvänä kun tähän asti. ite oon vähän hätkähtäny siitä, miten ohjelma on välillä leikattu tai siihin miten meijät esitetään, mutta ymmärrän samalla että tää on ohjelma ja siitä pitää tehä mielenkiintoinen. toivoisin että kaikki muutkin tajuaa sen, että vaikka joku näyttää ohjelmassa joltain, ihan niin ei välttämättä oo tapahtunut. vaikka ohjelma on "tosi-tv:tä" niin pitää muistaa silti että leikkaaminen vaikuttaa paljon, kaikkien osalla .

1958350_1396077353991501_1249283747_n

en vielä ainakaan noiden ekan viiden jakson perusteella (jotka on nähtävissä yle areenasta ennakkoon) oo harkinnu maasta tai kaupungista muuttoa. toivotaan että asia jatkuu näin!:D en siis tosiaan ite oo nähny jaksoja sen enempää kun kukaan muukaan, joten vähän kyllä jännittää, että mitä sieltä vielä tulee. varsinkin itteni osalta kun mulle on otettu aika selvä rooli, minkä varmaan jo alun tunnarista huomaa. jännittää nähdä, mitä tuleman pitää. myös tietty jännittää hyvin paljon millasta palautetta tulee, niinkun jo sanoin. ite en kadu mitään mitä siellä tein, mutta en oo varma ymmärtääkö kaikki mun valintoja, varsinkin kun en nyt tiedä kuinka mun selitystä näytetään..

AuPairitLontoossa.

kaikesta huolimatta oon niin onnellinen, että lähin tolle reissulle ja tapasin siellä aivan ihania ihmisiä! kokemus oli huikee ja tollasta en tuu enää uudestaan kokeen se on varma. jäi niin paljon kaikkea käteen ja opin itsestäni ja elämästäni tärkeitä asioita. toivottavasti kaikki jotka kattoo tykkää!   

tulkaa myös ihmeessä kertoon mielipiteitä ja kysyyn kysymyksiä jos sellasia löytyy:)


wstgesdf

kuvat yleltä

33 kommenttia:

  1. Satuin lukeen jotain Demin keskustelua missä ainakin ohjelmasta puhuttiin asiallisesti ja sinusta myös :)

    VastaaPoista
  2. Vitsi oli kivaa katottavaa! Tiätkö koska tulee loput jaksot? :)

    VastaaPoista
  3. Moikka Jasmiina! Viime tiistaina löysin ennakkojaksot Areenasta ja oli pakko ahmia kaikki kerralla! Oon ollut itse Lontoossa Au Pairina 2010-11 kymmenen kuukautta ja ai että teijän tyttöjen hommat toi mieleen muistoja! Sehän olit sinä, joka opetteli silittämään kauluspaitoja? TERVE sitä on kuule itekkin harjoteltu ja ryppyjä tuli tehtyä kuukausienkin päästä voi luoja. Ootte rohkeesti lähtenyt mukaan ohjelmaan, kiitos siitä, kun nyt saa itse verestää omia muistoja! Tsemppiä, en malta odottaa seuraavia jaksoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tota me haluttiinkin että ne joilla on itelläkin au pair kokemuksia samaistuis ja tajuais millasia siellä on ollu!:)

      Poista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Mul tuli mieleen et pitiks teijän ite löytää ne perheet?Sit et oliks se leikattu vaa niin ettei näkyny et te ootte annankaa vai etteks te muutenkaan ollu sen kavereit?Sit mul tuli kans mieleen et olis ollu kiva jos se olis tehty todenmukasemmaks silläki tavalla että te ette olis pakosti tavanneet noita suomityttöi vaan teijän olis ite pitäny hankkii kaikki tutut.Sit kans et saiitteks te enemmän palkkaa ku jotkut joutu tekee 12 tuntisia päiviä.Mä oon ite ollu au pairina ja en kyl suostuis tohon et pitäis olla noin paljo päiväs lapsien kanssa.Ja sit kans et miksä lähit au pairiks ku tuntu et sä vaa kaipasit sitä sun poikaystävää?:)Tähän tulee nyt miljoona kysymyst mut miks tuotantoyhtiö ei auttanu miraa ku sil ei ollu perhettä vaan sen piti kuukauden asuu jossain hostelleis,mä ainaki luulin et tuotantoyhtiö olis teijän tukena?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo pari kysymystä tässä on mulla vastaan mielelläni:) meille kaikille esitettiin perheet jotka aitomedia oli löytänyt mutta jokainen perhe puhuit useamman tytön kanssa ja he tekivät sen päätöksen, että kenet ottavat au pairiksi. tosta että onko anna leikattu meidan jutuista pois niin sillain joo että tossa ei näy muuta kun noi tutustumis jutut missä anna on mukana. oikeastaan aina kun nähtiin niin kaikkien kaa keskusteltiin ja anna ei aina oo päässyt mukaan sen työaikojen takia tai sitten koska sattui vaan olemaan muita menoja. ja en oo ihan varma miks just kaikki ajattelee että ei olla oltu annan kanssa? ihan yhtälailla suurin osa mitä tuolla näytetään on vaan sitä kun hilla ja mira on kaksin. eipä siellä mukaan juurikaan mukana näy:D ja musta ainakin olisi ollu ihan perseestä jos me ei oltais tavattu tyttöjen kanssa. ensinnäkin olis jääny ihanat ihmiset tapaamasta ja koska eiköhän me oltais toisemme etitty käsiin vaikka tv-yhtiö meitä ei olis ollu esitelly, joka sarjan kannalta olisi ollut ihan älytöntä. rahaa saatin saman verran kun yleensäkkin au pairit saa. tietty se vaihtelu perheissä että kuuluko esim puhelin tai oisteri mukaan. mulla ei mutta esim hillalla puhelib maksettiin melkei pakolla:D ja meidän tuotantoyhtiö auttoi miraa koko ajan siellä hostellissa. oli päivittäin yhteydessä ihan suomesta että sillä on kaikki hyvin ja molemmissa päissä yritettiin ettii sille perhettä. myös lontoossa olevat yritti auttaa miran oloja parhaansa mukaan!

      Poista
    2. ja vielä siitä mun poikaystävästä. lähin koska oon aina halunnut lontooseen. tottakai mulla oli sitä ikävä mutta ei ehkä ihan niin paljon kun mitä annetaan ymmärtää. mutta toistaalta taas en myöskään osannut varautua kuinka paljon sitä kaipaisin. ei sitä voi ymmärtää ennenkun sen oikeasti kokee:)

      Poista
  6. Tykkäsin tosi paljon ja katoinki ne 5 jaksoa putkeen areenasta! :D Kuinka paljon sulla oli vapaa-aikaa? Ja onko englantilaisiin helppo tutustua? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihi ihanaa että tykkäsit:) mulla oli sellasia n. 7 tunnin työ päiviä yleensä joskus pidempiä mutta ne jaottui pitkin päivää. ja oli kyllä ne oi tosi mukavia ja lähti jutteleen helposti!:)

      Poista
  7. Juu, ei kannata muuttaa maasta, ainakaan ohjelman tähden. Sinusta saa ohjelmasta sellaisen kuvan hilpeästä, herttaisesta höpöttelijästä. Kaikkea hyvää sinulle, kiva, että lähdit ohjelmaan mukaan.

    Venla

    VastaaPoista
  8. Oon katsonu kaikki noi 10 jaksoa mitkä on tullu areenaan ja voi että mulla kävi sääliksi sinua ku rupesit siitä nenästä puhumaan kuinka jotkut oli sanonu sitä joskus isoksi vaikka se on tosi pieni nenä :D haha ihana oikeesti!
    Oot alku jaksoissa tosi pirtee ja ilonen ja vaikutat tosi symppikseltä.
    Ei oo mitään pahaa sanottavaa sinusta kyllä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä mä itekkin vihdoin ymmärrän että se on ollu ihan tyhmää mutta niin monta vuotta mä niin ajattelin! ja kiitos ihana kuulla että ajattelet noin:)

      Poista
  9. Puhuitteko au-pairperheessäsi koko ajan englantia, kun olitte kolmestaan (sinä, au-äiti ja au-isä), vaikka äiti puhui suomeakin? Mainitsit, että jouduit tekemään sellaisiakin hommia, jotka eivät mielestäsi aupairille kuuluisi? Mitä esimerkiksi (kenkien lankkaus.. )?
    Millainen valintaprosessi ohjelmaan oli? Miten päätit hakea siihen? ettekö oikeasti vaatineet tuotantosopimuksissa jaksoja etukäteen kommentoitavaksenne ja mahdollisuutta poistattaa kohtia siitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. puhuin päivät suomea perheen äidille ja esim illallin pöydässä kun puhuin isän kanssa englantia ja jos jotain yleistä niin englanniksi. jos perheen äiti kuitenkin puhui minulle suomea vaikka au isä olisi ollut paikalla vastasin hänelle suomeksi. asiat mitkä musta ei kuulu au pairin hommiin oli juuri mm tuo kenkien kiillotus ja esim kettiön kaappien/lastikoiden uudelleen järjestely. valitaprosessisa perheet puhuivat useammille ylen valitsemille tytöille ja he valitsivat niistä sen, kenet perheeseen halusivat. meillä ei ollut sanomista viimeisen leikkauksen kanssa ja emme nähneet jaksoja ennen muita. vain perheet saivat kieltää mitä ei saa näyttää.:)

      Poista
  10. Katsoin heti kaikki viis jaksoa putkeen ja just katoin ne loput, tosi kiva sarja! :) Harmi ettei tuu lisää..
    Pakko oli tulla kommentoimaan, kuinka samastuin just suhun ja Hillaan, kun mulla on toisessa maassa poikaystävä niin hyvä kun ei itellekkin tullut tippa linssiin, koska ne hyvästit lentokentällä on ehkä maailman hirvein tunne. Jäi susta tosi ihana kuva ton sarjan perusteella, oot niin pirtsakka ja nauravainen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihanaa jos jäi sellainen kuva koska sellanen mä oikeesti oon:) pelkäsin hirveesti että ihmiset ajattelee että olisin sellanen valittaja mitä niin paljon musta näytetään. ja voimia sulle sun poikaystävästä erossa olemiseen:)

      Poista
  11. Itse olin syksyllä Barcelonassa au pairin semmone parisen kuukautta myös, ja mulla oli aika samanlainen kokemus, itseasiassa erittäinen samanlainen kokemus ku sulla. Poikaystävä jäi kotiin, mut se ei sitten kestänyt. Mut niin oli vissiin sit tarkotus käydä.
    Olen itse aivan samanlainen, et laitan kaikki muut mun eteen, jos heillä kaikki hyvin ni kaikki on hyvin. Mutta ei se vaan mene niin. Vaikka mun kokemus perheessää loppujen lopuks ei ollut niin hyvä, oon niin onnellinen että lähdin Barcelonaan, mut samalla tosi onnellinen että lähdin perheestä. Koska ei sekään tee hyvää jos on toiseessa perheessä ja ei tunnu hyvältä. Varmasti sullaki oli niitä hyviä hetkiä, mut ymmärrän erittäin hyvin et se "koti" tuntui enemmän työpaikalta, koska niin mustakin tuntui!
    Mietin muutama vuosi et haluun au parikis, oisin mielummin kyllä halunnun amerikkaan, mut nyt tästä itsekin ymmärsin et se ei ole mulle tarkotettu. Tykkään olla lasten kanssa erittäin paljon, mut en halua asua toisessa perheessä.

    Voimia! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi kaikki olis voinu tulla ihan suoraa mun suusta! just tollaset fiilikset mulla oli

      Poista
  12. http://www.vauva.fi/keskustelu/3935762/ketju/au_pairit_lontoossa/sivu/5 sarja on aiheuttanut melkoisen keskustelun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. näköjään..:D voi kun ihmiset puhuu asioista mistä ei ilmeisesti mitään tiedä ihan faktana:D sillon pitäisi sanoa että mä luulen et näin on tapahtunu tai onkohan. porukka esittää tuolla ihan suoria väitteitä vaikkei todellakaan tiedä mitä oikeesti on tapahtunu.

      Poista
  13. Oon kattonu tota sarjaa nyt useemman jakson ja niissä sulla on ollu hiukset tolleen aivan ihanasti kiharat kuten ylläolevissa kuvissa. Miten sä laitat ne et saat niistä tommoset ? Aivan uskomattoman ihanat !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sellasella ihan ohuella kihartimella:)

      Poista
  14. Hei, oon kattonut kaikki jaksot ja se sarja oli niin kiva! Kaikki te neljä tyttöä olitte omalla tavallaan niin ihania. Oon itse miettinyt lähtemistä au pairiksi, mutta vasta 2015 kesällä kun lukiosta pääsen. Muutama kysymys tuli mieleen. Voisitko suositella au pairiksi lähtemistä ja millaisille ihmisille? Oliko sulla hyvä enkku ko menit ja pärjääkö hieman huonommallakin? Ja millaista Lontoossa oli ylipäätään asua? Siinä ois muutama kysymys! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se, että pitää lapsista on erittäin tärkeää. itse koin tärkeimmäksi ominaisuudeksi melkeimpä kärsivällisyyden mutta se nyt riippuu ihan millanen lapis/lapset sattuu olemaan. pitää myös uskaltaa pitää puoliaan ja ottaa asioita esiin jos tarvetta. mun enkun taito on hyvä mutta varmasti vähän heikommallakin pärjää kunhan ymmärtää mitä puhutaan. se kehittyy siellä nopeasti kun kuulee vain englantia ja pakko puhua! lontoo oli aivan ihana! vaikea sanoa pahoja asioita. väkeä oli tietenkin paljon mutta jos sitä ei vierasta niin aivan ihana! kulkeminen on kyllä aika kallista mutta lähes kaikki muu taas aika halpaa:)

      Poista
  15. katoin koko sarjan just , sust tuli sellanen kuva et lähit sinne vlogailee ihquu, varsinki ku kuvasit ja selitit samal taval ku kaikki massabloggaajat :D eli '' siis jhuu, nää pitäis viel pakata, sit ostin nää j UHHHHH'' :D ja varmaa lähit viel vetää sielt ku tollanen mahollisuus sulle annettii....ymmärrän ettet oo matkustellu tai nähny oikee maailmaa mut mitä oikeen odotit tuolta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun kirjottamisessa ei ollu hirveesti järkeä joten sun pointti meni multa vähän ohi. Oliko oikeasti jotain kysyttävää vai yritätkö jotenkin vaan saada itsellesi paremman olon purkamalla sen muihin ihmisiin? Olipa sun tarkotus mikä vaan niin voin silti vähän valasta sua kun et tunnu hirveesti ohjelmasta tietävän. Meidän piti kertoa kaikkea mahollista kameroille, tietty määrä viikossa. Leikkaajat ovat itse päättäneet mitä haluavat näyttää ja mitä eivät. Enkä kyllä missään kohdassa ole kameroille esitellyt mitä olen ostanut... Ja se miksi lähdin sinne oli juurikin se, että sain siitä upean kokemuksen ja koska haluis ammatin kuvaajana ja mikäpä olisi parempi tapa päästä tutustumaan siihin hommaan? Ja hyvin usea au pairi vaihtaa perhettä koska aina ei vaan osu kemiat yhteen. Lähdin kuitenkin perheestä niin loppu vaiheessa että kukaan tuskin olisi ottanut alle kuukaudeksi au pairia. Ja tohon sun kommenttiin sen verran että miten pintaliitäjä liittyy siihin että julkaisen kommentit vasta kun olen lukenut ne? Se on mulle näin paljon helpompaa, koska pystyn näkemään ne saman tien. Ja jos se tekee minusta pintaliitäjän niin anteeksi mutta minkä tekee sinusta se, ettet uskalla tulla kommentoimaan edes omalla nimellästi?

      Poista
  16. Kommentti näytetään hyväksynnän jälkeen. <--- arvasin :D...pintaliitäjä

    VastaaPoista
  17. Moikka Jasmiina! Katoin jo keväällä näitä jaksoja ja ite just päätin kanssa osittain myös teiän rohkasemana lähtee aupairiks:) nyt mä sit oon täällä ja ei oo kyllä todellakaan helppoa. Iha kauheeta tunteiden vuoristorataa ja nyt oon kanssa potenu jo pidempää koti ikävää.. En tiiä jäädäkkö tänne vai lähtee kotii rakkaiden ihmisten luo:/ oon nyt vaan luottavaisin mielin siitä et kaikki järjestyy ja niin järjestyykin. Kummiskin haluisin kiittää sua siit et oot jakanu sun kokemuksen ja myös ne huonot hetket koska just sun kokemuksesta on ollu mulle tosi paljon nyt lähipäivinä vertaistukee!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. anteeks myöhänen vastaus!:( toivottavasti sulla nyt menee paremmin! ymmärrän todella hyvin mitä käyt läpi. toivon myös että sulla kaikki järjestyy ja kun ite keksii ittelleen kaikkee kivaa tekemistä niin se auttaa tosi paljon jos perheen luona vietetty aika ei oo mieleistä!:)

      Poista