tiistai 18. maaliskuuta 2014

Q&A

minä:

Onko sulla ajokorttia? no tota se homma on vielä vähän kesken:D
Mitä teet tällä hetkellä elämässäs, ootko koulussa, töissä vai jossain muualla?
tällähetkellä yritän epätoivosesti tehä mun esivalintatehtäviä että pääsisin kouluun.
Mikä sun enkun numero oli viimisimmässä koulussa? kirjotin englannista E:n
Mikä bloggaamisessa on parasta? se että voin puhuu mistä vaan niin paljon kun haluun ja ei tarvii huolehtii että jaksaajo joku kuunnella koska ne lukee ketä kiinnostaa:P
Kauanko oot bloggaillu? hui sentään. aika kauan itseasiassa mulla ja mun kaverilla oli yhteinen blogi jo yläästeella!
Mikä on parasta kotikaupungissas? varmaan se että tietää kaikki paikat ja mihin mennä ja miten. ja tietenkin isoin asia on se, että täällä on kaikki tärkeimmät ihmiset.
Mitä harrastat? kamala kun oon tylsä ihminen mutten oikeen mitään.. no eikö tän blogailun ainakin voi laskee harrastukseks?
Tänhetkinen lemppariasu? mustat farkut, perus toppi, neule/jakku ja hopeitakoruja. kesäks ootan niin taas farkkushortseja ja haluaisin ihan hirveästi löytää jostain samasta printtikankaasta tehdyt shortsit ja jakun seolis täydellinen asia kesälle!!
Missä maissa oot käyny? virossa, ruotsissa, egyptissä, englannissa, hollannissa ja ranskassa
Mikskä haluut "isona"? tällähetkellä suunnitelmana on medianomi ja tarkemmin kuvaajan hommat
Miten sun normaali arkipäivä kuluu, mitä kaikkee siihen sisältyy? voisin tehä joskus sellasen mun päivä postauksen jos joku olis kiinnostunut?
Millasista blogeista tykkäät? sellasista jossa on kauniita kuvia, se on mulle tosi tärkeetä! vidoita ja päivänasuja sekä paljon pölinää meikeistä/kauneusjutuista.
Miksi bloggaat? jotta voi puhuu kaikista asioista ilman että kyllästytän ketään
Onko sun kavereilla blogeja? on toki:) mm nopulla ja sonjalla
Mitkä on sun tavoitteet bloggaamisen suhteen? tavotteet? ööö että tää pysyy edelleen mulle sellasena hommana mistä nautin.
riitelittekö te leevin kanssa kun olit lontoossa? että jätettiinkö ne vaan pois/et kuvannut? sellasta perus kinaamista mitä kaikilla varmasti on mutta ei mitään sen isompaa muistaakseni. mutta en mä kuvannu mitään sellasia koska leevi ei halunnu olla mukana siinä ohjelmassa niin ei ne kuulu sillon siihin ja ei ne muutenkaan mitään sellasia ollu että niistä olis hirveesti viihdettä ollu:D
missä/miten te tapasitte? käytiin sama lukio
montako kertaa oot ollu rakastunut? täytyy sanoo että tää on kyllä eka kerta
Kauan ootte seurustellu leevin kans? vähän reilun vuoden
mikä on sun lempikarkki? hmmm varmaan irtokarkeissa kun on sellasia kirpeitä salmiakki pääkalloja missä on sisällä sellasta jauhetta:D vaikee selittää. rakastan myös minttukrokanttisuklaata
mikä on sun lempiväri pukeutumisessa, sisustuksessa ja ylipäätään? musta, valkoinen, harmaa ja hopee. sisustukseen lisäisin vielä lasin/läpinäkyvän muovin ja peilipinnan. en tiedä kuinka mikään noista on oikeen värejä mutta ihan sama:D jos pitäis kuitenkin joku ihan väri väri valita mistä tykkään se olis varmaan punainen tai pinkkin vähän riippuen missä.
montako tatuointia sulla on? kolme vasta
entä lävistystä? molemmissa korvissa kaks
haluutko lisää? tatuointeja ehdottomasti mutta lävistyksiä en ainakaan vielä kaipaa lisää
jos ottaisit tatuoinnin mikä on lause minkä ottaisit? haluisin ihan liian monta tekstiä mutta en tykkää miltä se näyttäis mutta sellasia olis mm. we are who we are and that is enough, we've got these big city dreams, down the rabbit hole, we're all mad here. haluaisin myös ihan hirveästi yhen mark twainin teksti mutta se on ihan liian pitkä..
minne haluisit matkustaa? niin moneen paikkaan. austraaliaan, uuteen-seelantiin, thaimaahan, kairoon uudestaan, kyprokselle, intiaan, italiaan, pariisiin, jenkeissä moneen paikkaan, japaniin, etelä-koreaan, kiinaan, moskovaan, lontooseen monta kertaa, toi tulee nyt vaan tälläin mieleen mutta oikeestaan mä en hirveen monelle paikalle sanois ei.
mitä kieliä osaat puhua? suomea ja englantia ja oon lukenu tietty ruotsii ja saksaa jonkun verran mut en enää osaa puhuu kumpaakaan ollenkaan.
onko joku kieli mitä haluisit osata? ranskaa ja japania tai kiinaa olis kiva puhua ja myös espanja olis aika hyödyllinen varmaan
millaset olis sun täydelliset ensitreffit? riippuu ihmisestä. koska haluisin että jos joku järkkää mulle treffit niin ne on sen ihmisen näköset. täydelliset olis sellaset mitkä kertoo siitä ihmisestä jotain.
ootko romanttinen ihminen? ennen en ollut yhtään mua oksetti kaikki ällö söpöily mutta nyt oon ruvennu vähän taipuun sellasille romanttisillekkin jutille. enemmän silti tykkään edelleen sellasista pienistä asioista jotka osottaa että toinen välittää ja rakastaa
tykkäätkö yllätyksistä? tykkään ihan hirveesti!
kuvaile iteäsi kolmella sanalla. äänekäs, iloinen ja empaattinen
kolme sanaa jotka haluisit että kuvais sua älykäs, aito ja ystävällinen
kolme parasta asiaa sun ulkonäössa silmät, hymy ja kynnet
kolme huonoo asiaa sun ulkonäössä iho, rypyt ja koko
kolme tärkeintä meikkituotetta jos rasvaa ei lasketa niin meikkivoide, ripsari ja kulmakynä
Mikä sun usko on? luterilainen mutten usko kristittyyn jumalaan tai mihinkään muuhunkaan jumalaan niin että ne vaikuttais mun elämään. uskon karmaan ja universumiin niin että ne on ne asiat jotka vaikuttaa meidän elämään ja ennen kaikkea omat teot.
Mitä mieltä oot homoista? tässä kysymyksessä on aina jotain mikä osuu mun korvaan. ymmärrän että toi on joillekkin ihan validi kysymys, mutta mulle homoseksuaalisuus on aina ollut niin normaali asia että toi on hassu kysymys. mutta siis en nää siinä mitään ihmeellistä ja inhoon yli kaiken sellasia ihmisiä jotka tuomitsee homot ja näkee siinä jotain väärää.
Missä maassa asuisit mieluiten? jos saisin valita minkä vaan maan että mun kaikki läheiset olis siellä kanssa niin varmaan austraalia tai sitten englanti
Mikä on sun lempiasia leevissä? se millanen olo mulla on sen kanssa:) mutta jos on pakko sanoo siitä ihmisestä ittestään niin sen leikkisyys/huumori
Otatko tatuointeja jolla ei oo merkitystä? ennenkun olin ottanu yhtään niin olin ihan että eihän nyt voi ottaa ilman merkitystä ja kuka idjootti ottaa mutta nykyään oon ihan eri mieltä ja mun ihan ensimmäisella tatuoinnilla ei ees oo merkitystä:D mulle riittää se että rakastan sitä kuvaa ja se ilmasee sitä millanen mä oon
Mikä on sun lemppari vaatekappale? mustatfarkut! menee kaikkialla
Mikä on sun lemppari koru? varmaan mun kello jos se lasketaan.. tai sitten joku hopee kaulakoru
Mikä on sun lemppari kynsilakka? ei oo mahollista valita vaan yhtä!
Mikä on sun lemppari huulipuna? maybellinen 715, ihana nude joka sopii niin arkimeikkiin kun vahvaan smokey eyehinkin
Missä tapasit poikkikses? lukiossa yhteisten kavereiden kautta
Millaisesta liikunnasta tykkäät? harrastin joskus tanssia ja siitä tykkäsin ihan hirveesti mutta tällähetkellä eniten nautin ihan vanhasta kunnon juoksemisesta
Käytkö salilla? en
 Mikä on parasta Tampereella? (muu kuin siis oma perhe ja ystävät) se että kaikki on tuttua joka kyllä on myös huonoin asia. koko on myös siinä mielessä kiva, että kaikkialle pääsee korkeintaan tunnissa bussilla.
Mitä kulmakynää/-väriä käytät? lemppari on wet and wildin kulmasetti
Haetko tänä keväänä johonkin opiskelemaan? Mihin? elokuva ja televisiolle


au pairit lontoossa/lontoo:

Mitä kautta löysit ton ohjelman ja miten keksit ilmottautuu siihen? mun kaveri haki siihin kanssa ja siltä kuulin
Aiotko lähteä uudestaan au pairiksi?  en:D
Vaikuttiko kuvausryhmä paljon sun au pauriuteen? Esim. oliko ne sulla paljon tukena, kun oli uusia juttuja ja koti-ikävää? joo ne oli koko ajan tukena ja niille pystyi puhuun ongelmista ja antoi neuvoja uusiin juttuihin
Oliks enkkuu helppo puhuu ja ymmärtää Lontoossa? juu ei mitään ongelmia:) joskus jollain saattoi olla tosi vahva aksentti mutta sitten vaan pyysi toistaan ja viimestään sillon tajusi
Miten liikuit Lontoossa? Oliko se helppoo, yksinkertasta vai ihan jotain muuta?  mä käytin pääasiassa junia ja sitten keskustassa metroja. kun oli kartat mukana niin oli todella helppoa. ei niitä ulkoa millään kaikkia oppinut mutta ne millä eniten kulki niin oli kyllä lopussa tosi selviä. myös kaikialla metroissa ja junissa on tosi hyvät opasteet ja kartat kaikkialla.
Miten toi au pairit on ohjelmana muuttanu sua tai sun elämää? Esim. tunnistetaanko sua kaupungilla?  ei se sitä mitenkään muuttanut ole:) eikä ainakaan vielä kukaan oo mitään tullut sanoon. tai sellaset puolitutut joo tietty mutta ei kukaan tuntematon pysäyttäny:D
Tiedäkkö onko Hillalla, Miralla tai Annalla blogia? miralla ja annalla joo
Ootko ollu muiden au pairejen kanssa enää tekemisissä? oon joo mutten enää ollenkaan niin paljon kun lontoossa varmasti ihan ymmärrettävästä syystä:D
Onko mira vieläkin lontoossa? ei oo se tuli ystävänpäivänä takas:)
Mistä pidit vähiten au pauriudessa? tässä perheessä oli isoin ongelma lapsen kanssa
Mistä pidit eniten au pauriudessa? en osaa parasta asiaa sano
Mistä pidit eniten lontoossa? sen koosta ja monipuolisuudesta, tunnelmasta, ihmisistä, kaikesta.
Mistä pidit vähiten lontoossa? yöllä ei kulje junia tai metroja ollenkaan... loppuu joskus 12 aikaan kulkemasta..
Sujuiko englanti ongelmitta? juu
Opitko lontoossa englantia? puhuin perheessä suurimman osan ajasta suomea joten ei se hirveästi mulla päässyt kehittymään.
Pidätkö yhteyttä Hillaan, Annaan ja Miraan? Ootteko esim. jutelleet paljon sen jälkeen ku ette enää ole Lontoossa? ollaan pidetty yhteyttä kyllä
Voisitko kuvitella asuvasi Lontoossa joskus? Ei au paurina? ehdottomati! en vaan tosiaan enää au pairina jonkun toisen säännöillä
Mitä ikävöit eniten Suomesta kun olit Lontoossa? en mä ite suomesta kyllä ihan hirveesti mitään.. ehkä sitä ettei aina tarvinnut tutkii miten johonkin pääsee
Miksi lähdit Lontooseen? oon aina halunnut sinne
Oletko katunut sitä, että lähdit Lontoosta?  en oo:)
oliko sun lähtöön syy vaan se että sulla oli koti-ikävä? ei:D sitä suurenneltiin siinä ohjelmassa aikas paljon. suurin syy oli se, etten sopeutunut perheeseen. en osannut olla siellä oma itseni vaan koko ajan tuntui kun olisi ollut kylässä ja työpaikalla koko ajan. en ollut yhtään oma itseni siellä ja se kävi hirvittävän raksaaksi ja olis henkisesti aivan puhki. kehitin itselleni myös anemia siellä joten olin vielä fyysisestikkin väsynyt.
oliko sulle eniten ikävä sun poikaystävää vai ketä/mitä? eniten juu leeviä tytötkin kun tuli käymään mun luona 
etkö oikeesti oo aikasemmin silittäny vai mitä siinä tilanteessa tapahtu? hahaha:D oon kyllä. kuka ei olis silittäny aikasemmin. sillon oli mun eka kuvauspäivä ja eka työpäivä niin jännitti tosi paljon ja varmaan siitä johtu se mun sekoilu ja jatkuva kikattaminen. siinä sitten paniikissa sitä yritin silitellä ja näytän aivan uunolta hemmotellulta lapselta joka ei oo eläissään pitänyt silitysrautaa kädessä:D
oliko ne muut tyttöt kivoja? oli joo tosi kivoja tultiin tosi hyvin toimeen!
oliko niitten kaa paljon siellä? olin joo. varsinkin hillan ja miran kaa oikeestaan aina kun vaan ehti:)
 Miten valitsit juuri Lontoon? koska rakastan lontoota ja oon aina halunnu muutta sinne.
 Oliko Lontoon perheesi mukava? Millaisia ongelmia oli? Oletteko vielä yhteyksissä? perhe oli mukava joo. suurimmat oli perheen lapsen kanssa. hän oli äidin mukaan stressaantunut kaikesta ja sai päivittäisiä raivokohtauksia ja mikään mitä tein ei sitä rauhottanut. lapsi myös oli ehkä ymmärtänyt vähän väärin mikä se mun homma siellä oli ja testas mua aika paljon. mm joskus hetti kynälaatikkonsa lattialle ja käski mun siivota sen.
Mitä kautta pääsit Lontooseen au pairiksi? hain ohjelmaan ja sen kautta
Miten löysit itsellesi luotettavan perheen? meille etsittiin ne ohjelman kautta
Jouduitko maksamaan esimerkiksi välityspalkkiota järjestölle (mikäli menit sen kautta)? en mennyt minkään järjestön kautta joten en.


wstgesdf

12 kommenttia:

  1. millon valitset blogit linkkaa blogisi postauksesta?

    VastaaPoista
  2. Halusin vain tulla kertomaan, että omasta mielestäni lähtösi ohjelmassa ei ollut mitenkään karusti esitetty :) Teit viisaan päätöksen. Pelkkä koti-ikäväkin olisi ollut mielestäni vallan hyvä syy lähtöön, ja erityisesti perheen isän kommentti lähdöstäsi oli kyllä surullisen naurettava... Luulisi sen ikäisen ihmisen ymmärtävän, ettei ihminen osaa tulevaisuutta ennustaa :D
    Olet aivan mielettömän kaunis, melkein leuka putoaa maahan! Ihanaa kevättä <3 :')

    VastaaPoista
  3. Miksi et käytä ollenkaa isoja alkukirjaimia? Ja et oikeen käytä edes pilkkuja. En ole mikään kauhea kielipoliisi, mutta tekstejä on tosi vaikea lukea ja osassa lauseissa ei ole mitään järkeä. Bloggaajan on pakko kiinnittää huomiota oikeinkirjoitukseen, koska kukaan ei jaksa lukea tekstiä, joka näyttää 10-vuotiaan kirjoittamalta. Musta on ihan ookoo kirjoittaa puhekieltä, mutta pilkut ja isot kirjaimet auttavat tekstin jäsentämisessä, sekä sinua että meitä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseäkin häiritsee tämä. :I Ei se oo kumminkaan hirveä vaiva kirjoittaa isoilla alkukirjaimilla ja käyttää pilkkuja.

      Poista
  4. Mikä sen annan blogin osote on ? :)

    VastaaPoista
  5. Mitä blogeja luet? :)

    VastaaPoista
  6. Sori jos tää on asia jonka haluaisit jo jättää taaksesi, mutta olis yksi kysymys: Ootko aiemmin (ennen tätä aupair-juttua) ollut ulkomailla pidemmän aikaa? :) Siis yksin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. olin ranskassa pari viikkoa vaihdossa mutta siellä oli muitakin meijän koulusta, ei kuitenkaan samassa perheessä:)

      Poista
  7. oletko siis raskaana? monennellako kuulla? :o

    VastaaPoista
  8. voi ei! luin väärin se olikin montako kertaa olet ollut rakastunut etkä raskaana :D anteeksi hämmennys

    VastaaPoista
  9. Hei! Ajattelin et kysyn sulta, kun tiedät muodista yms.. Eli mistähän mahtaisin löytää ruskean nahkatakin, hinta välillä 0-50€??

    VastaaPoista